بهترین منطقه آنتالیا کجاست؟

شناختن بهترین مناطق آنتالیا به شما کمک می‌کند در فاصله کمی از تفریحات محبوب آنتالیا قرار بگیرید و در نهایت سفر باکیفیت‌تری را تجربه کنید. اینکه کدام‌یک، بهترین منطقه آنتالیا است یا کدام منطقه آنتالیا بهتر است، بستگی به معیارها و سبک سفر شما دارد.

کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟

منطقه لارا، کنیالتی، بلک، کمر، کپز، آلانیا، سیده، مراد پاشا و آکسو، بهترین مناطق آنتالیا برای سفر و رزرو هتل به‌ حساب می‌آیند. این مناطق، به‌واسطه هتل‌های مشهور ساحلی و اقامتگاه‌هایی با برنامه‌های مفرح و خاص بین مسافران شهرت پیدا کرده‌اند. به همین جهت بسیاری از افرادی که قصد خرید تور، استفاده از تفریحات آنتالیا و همین‌طور لذت بردن از طبیعت و استفاده از امکانات متنوعش را دارند، معمولاً این مناطق را انتخاب می‌کنند.

منطقه لارا (Lara)

منطقه لارا، یکی از بهترین مناطق آنتالیا برشمرده می‌شود و بسیاری معتقدند که بهترین منطقه آنتالیا برای هتل، همین لارا است؛ چراکه از جهات مختلف، این منطقه برتری‌هایی دارد که آن را به یکی بهترین نقاط آنتالیا تبدیل کرده است. لارا منطقه‌ای است که در آن تعداد زیادی هتل وجود دارد و آن را از این نظر برای گردشگران بسیار مناسب کرده است. بااین‌حال، مسئله مهم‌تری که باعث تمایز این منطقه شده، وجود زیرساخت‌های مناسبی است که برایش در نظر گرفته‌اند.

در لارا می‌توان گفت که پادشاهی ریزورت‌ها برپاست. در این منطقه، هتل‌های مشهوری مانند هتل باروت، لیماک لارا دلوکس اند ریزورت، تایتانیک بیچ لارا، هتل دلفین ایمپریال، رویال وینگز قرار دارند و با ارائه خدمات باکیفیت و خاصشان، لارا را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. تعدادی از بهترین هتل های آنتالیا برای ماه عسل هم در این منطقه هستند.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا، سیستم حمل‌ونقل خوب، بیمارستان، نزدیک بودن به ساحل لارا و مواردی دیگر، همگی از مزایایی هستند که با اقامت در این منطقه، از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. لارا در 6 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و گفتنی است که بخش اعظمی از سواحل آنتالیا در این منطقه هستند. توجه داشته باشید که عده‌ای به‌اشتباه فکر می‌کنند لارا یک محله است و در جستجوهای خود، به‌دنبال محله لارا در آنتالیا می‌گردند؛ اما باید بدانید که لارا، با توجه به مساحت و ابعادی که دارد، یک منطقه در آنتالیا محسوب می‌شود. ازجمله بهترین محله های آنتالیا در منطقه لارا، می‌توان به‌عنوان نمونه به چند محله زیر اشاره کرد:

محله چالایان (Çağlayan): چالایان، یکی از محله‌هایی است که امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی دارد و اینکه در نزدیکی تعدادی از بهترین سواحل آنتالیا است، خود یک مزیت به‌شمار می‌رود. بیشتر خانه‌هایی که در این منطقه وجود دارند، لوکس هستند و منظره‌ای از دریا دارند.
محله شیرینیالی (Şirinyalı): این محله در بخش غربی لارا است و در آن، مرکز خرید لاوار و هتل آکراباروت قرار گرفته‌اند. در این محله، هتل‌های فراوانی یافت می‌شود و آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکسی هم ساخته شده‌اند.
محله فنر (Fener): مرکز خرید تراسیتی در این محله قرار گرفته و شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های توریستی این محله، همین مرکز خرید باشد.
محله گوزل‌اوبا (Güzeloba): این محله هم بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ملکی را خریداری کنند. نزدیکی به فرودگاه و قیمت‌های مناسب و مواردی این‌چنینی، سبب معروف شدن این محله شده‌اند. در عوض شاید محله گوزل‌اوبا از حیث گردشگری اهمیت چندانی نداشته باشد.

منطقه کنیالتی (Konyaaltı)

کنیالتی هم یکی دیگر از مناطقی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و قطعاً در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای سفر قرار می‌گیرد. این منطقه، سواحل تمیز و زیبایی دارد و ساحل کنیالتی از جاذبه‌های مهم آن به‌حساب می‌آید. این ساحل از بهترین سواحل ترکیه است و دلایل مختلفی را می‌توان برای آن مطرح کرد. در کنار این سواحل، منطقه کنیالتی، مراکز خرید فراوان و متعددی را هم در خود جای داده که این 2 مورد، یعنی سواحل و مراکز خرید، در کنار هم پکیج خوبی را برای گردشگران آماده می‌کنند تا آن‌ها هم بتوانند به‌خوبی از سفرشان لذت ببرند.

باید این را هم اضافه کنیم که این منطقه از سیستم حمل‌ونقل خوبی بهره‌مند است که گردشگران می‌توانند با استفاده از آن به قسمت‌های مختلف رفته و در زمان و پول خود، صرفه‌جویی کنند. بیمارستان دولتی و مراکز بهداشت و درمان مختلفی که در این منطقه هستند، باز هم بر ارزش کنیالتی اضافه می‌کنند و سبب شده‌اند که کنیالتی به یک منطقه کامل تبدیل شود. خوب است بدانید در این منطقه، بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه آنتالیا هم واقع شده است.

در تکمیل ویژگی‌های منطقه کنیالتی، باید افزود که موزه مینی‌سیتی هم از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا است که در کنیالتی قرار گرفته و پیش‌تر هم در لست‌سکند مجموعه‌ای از این جاهای دیدنی را معرفی کرده بودیم. در این موزه، جاذبه‌های مختلف شهر را در ابعادی کوچک و مینیاتوری ساخته‌اند و در قسمت‌های مختلف موزه قرار داده‌اند. درست مانند باغ موزه هنر ایرانی که چنین حالتی دارد و جاهای دیدنی نقاط مختلف ایران را در ابعادی کوچک‌تر در آن قرار داده‌اند.

این منطقه برای سکونت هم مناسب است و قیمت خانه‌های آن از منطقه لارا کمی ارزان‌تر است. وجود شعب مختلف بانک‌ها هم در این منطقه، یکی دیگر از مزیت‌هایش محسوب می‌شود و گفتنی است که فاصله این منطقه تا فرودگاه حدود 20 تا 30 دقیقه است. برخی از محله‌های شناخته‌شده و معروف منطقه کنیالتی، به شرح زیر هستند:

ساریسو (Sarısu): یکی از محله‌های معروف کنیالتی است که ساحل بسیار زیبایی دارد.
لیمان (Liman): این محله به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد و اگر قصد دارید که در آنتالیا ملک بخرید، احتمالاً یکی از محله‌های مناسب برای این کار، محله لیمان در آنتالیا است. این موضوع کاملاً وابسته به نیازهای شماست.
هورما (Hurma): محله هورما هم بیشتر ساختمان‌های نوساز و لوکس دارد. غالباً هم مهاجران روسی به این محله می‌روند.

به اشتراک بگذارید. لطفاً

مقاله‌های مرتبط