تفریحات رایگان آنتالیا؛ بهترین جاهای تفریحی رایگان

وقتی از تفریحات رایگان آنتالیا حرف می‌زنیم، دقیقاً منظورمان چیست؟ حتماً فکر می‌کنید محال است شهری با این‌همه جاذبه گران، جای خوبی برای کسانی باشد که به هر دلیل تصمیم به کم کردن هزینه‌ها گرفته‌اند. این درحالی است که هنگام سفر به این شهر زیبا، گزینه‌های زیادی برای خوش‌گذرانی وجود دارند که همه آن‌ها الزاماً گران یا هزینه‌بر نیستند.

تفریحات رایگان آنتالیا چیست؟

برج ساعت، منطقه کاله ایچی، بلوار آتاتورک، مسجد ییولی مناره، ساحل کنیالتی و ساحل لارا از‌جمله بهترین جاهای تفریحی در آنتالیا محسوب می‌شوند. همین جاذبه‌ها و آن‌هایی که در این متن آمده، می‌توانند چندین روز شما را سرگرم کنند. اینکه شما در زمان سفر نگران هزینه‌هایتان باشید و دلتان بخواهد به سراغ جاهای دیدنی رایگان آنتالیا بروید، اصلاً عجیب نیست و مطمئن باشید شما تنها کسی نیستید که برای کاهش هزینه‌هایتان برنامه ریخته‌اید. حتی اگر بخواهید با تور آنتالیا UALL سفر کنید، استفاده از تفریحات رایگان آنتالیا باعث می‌شود هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند. بنابراین، در ادامه، هرکدام از این تفریحات را مفصل معرفی کرده‌ایم.

سواحل رایگان آنتالیا

بیشتر کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، با‌وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار، بیشتر از هر چیز، نام سواحل آنتالیا به گوششان خورده است. این سواحل، علاوه‌بر طبیعت زیبا و شن‌های تمیز، صاحب انواع امکانات رفاهی و تفریحات آبی هستند که باعث رونق بیشتر منطقه می‌شوند. در این میان، تنها مشکل این است که در برخی نقاط، ساحل در اختیار هتل‌ها و اقامتگاه‌ها قرار گرفته است و برای استفاده از آن، مجبور به پرداخت هزینه‌هایی گاه گران می‌شوید. ویژگی دیگر سواحل این است که در اوقات شلوغی مثل نوروز هم می‌توانید همچنان جاهای خلوت پیدا کنید.

اما منطقه آنتالیا آن‌قدر‌ها هم کوچک نیست که دراین‌باره احساس نگرانی کنید. در این منطقه، به‌اندازه کافی سواحل زیبا برای استفاده عموم مردم، پیدا می‌شود. تعدادی از این سواحل را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. توجه کنید که در بسیاری از این سواحل، تفریحات مختلفی هم وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید پول پرداخت کنید. اگر اهل تجربه و ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر، تور اقساطی آنتالیا را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید موقع سفر، پول بیشتری برای تفریحات مختلف پرداخت کنید. دلیل این امر هم آن است که شما همه پول را در ابتدا پرداخت نمی‌کنید بلکه بخشی از آن را می‌پردازید و سپس در چند قسط، مابقی را می‌دهید.

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Plajları)

شهر آنتالیا، دو ساحل اصلی دارد که کنیالتی یکی از این دو ساحل است. اگر به‌دنبال تفریحات رایگان آنتالیا هستید، به‌هیچ‌وجه نباید این ساحل را از دست بدهید. کنیالتی 7 کیلومتر طول دارد و به‌دلیل بزرگ بودن، حتی در مواقع شلوغی هم ازدحام جمعیت شما را آزار نمی‌دهد. در این ساحل، می‌توانید انواع تفریحات رایگان در آنتالیا را امتحان کنید، تنی به آب بزنید و از یک روز آفتابی لذت ببرید.

ساحل مرمرلی (Mermerli Plajı)

یک جای بکر برای عکاسی، نشستن و لذت بردن از دریای مدیترانه، ساحل مرمرلی است. شاید در نگاه اول این ساحل جزو تفریحات آنتالیا به حساب نیاید، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که تفریح، از آن دسته کلماتی است که برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند حتی در تفریحاتشان هم رنگ‌وبوی آرامش وجود داشته باشد، به ساحل مرمرلی سر بزنید. پلاژ شنای ساحل مرمرلی به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی رایگان آنتالیا چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما اسکله و نزدیکی به شهر قدیمی برای هرکسی می‌تواند جالب باشد.

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا یکی از سواحل نزدیک به شهر آنتالیا است که فقط 6 کیلومتر با آن فاصله دارد. هرچند که لارا این روزها به‌واسطه استقبال گردشگران به ساحل شلوغی با انواع امکانات تبدیل شده، اما همچنان می‌توان بدون هزینه کردن، از زیبایی آن بهره برد. بخش‌هایی از ساحل لارا، صخره‌ای است که بهترین جا برای کسانی محسوب می‌شود که به‌دنبال یک منظره زیبا از دریا می‌گردند. در این ساحل، علاوه‌بر آب‌تنی می‌توانید از طبیعت زیبا و دیدنی‌اش هم بهره ببرید. لارا از بهترین مناطق آنتالیا برای سفر برشمرده می‌شود که ساحل پرطرف‌داری دارد.

جاهای تفریحی شهری رایگان در آنتالیا

نظرتان درباره گشت‌وگذار در شهر چیست؟ یک تجربه جدید در شهری که احتمالاً جاهای زیادی برای کشف کردن دارد. یکی از بهترین راه‌های تفریح رایگان در آنتالیا، همین گشت شهری و سر زدن به دیدنی‌هایش است. قدم زدن، عکاسی کردن و صحبت با افراد بومی می‌تواند سفر شما به آنتالیا را به یکی از پرخاطره‌ترین سفرهایتان تبدیل کند. به همین دلیل هم این بار به سراغ برخی از جاهای دیدنی آنتالیا می‌رویم که جزوی از تفریحات رایگان آنتالیا محسوب می‌شوند. اگر در فصل‌های سرد به آنتالیا سفر می‌کنید، گردش در شهر همچنان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برج ساعت (Antalya Saat Kulesi)

برج ساعت آنتالیا، یکی از قدیمی‌ترین نمادهای این شهر است که شما می‌توانید به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان آنتالیا به سراغش بروید. همه این بنا از سنگ ساخته شده و گفته می‌شود در قرن نوزدهم، تعداد این برج‌ها به 80 عدد می‌رسیده که از میان آن‌ها فقط همین برج ساعت باقی‌مانده است. البته می‌توانید تنها به برج اکتفا نکنید. اطرف برج ساعت، مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارند که اگر به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا نباشید، می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

به اشتراک بگذارید. لطفاً

مقاله‌های مرتبط