نکات مهمی که در سفر به آنتالیا باید بدانید!

یکی از موارد مهم در سفر به آنتالیا این است که اطلاعات خوبی از این شهر داشته باشید تا بتوانید از همه زیبایی‌هایش لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در این مطلب، راهنمای سفر به آنتالیا را به‌صورت کامل و جامع در اختیار شما می‌گذاریم تا با استفاده از آن، دقیقاً بدانید آنتالیا کجاست، هزینه های سفر به آنتالیا چقدر است و پاسخ هر سؤال دیگری را که در ذهنتان نقش بسته است، پیدا کنید.

یکی از موارد مهم در سفر به آنتالیا این است که اطلاعات خوبی از این شهر داشته باشید تا بتوانید از همه زیبایی‌هایش لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در این مطلب، راهنمای سفر به آنتالیا را به‌صورت کامل و جامع در اختیار شما می‌گذاریم تا با استفاده از آن، دقیقاً بدانید آنتالیا کجاست، هزینه های سفر به آنتالیا چقدر است و پاسخ هر سؤال دیگری را که در ذهنتان نقش بسته است، پیدا کنید. با خواندن این مطلب، می‌توانید برای سفرتان برنامه‌ریزی دقیق‌تری کنید.

آنتالیا کجاست؟

بهتر است قبل‌از هر چیزی درباره این صحبت کنیم که آنتالیا کجاست. آنتالیا در سواحل جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده و توسط کوه‌های توروس پوشیده شده است. این شهر ساحلی، پنجمین شهر بزرگ ترکیه به‌ شمار می‌رود. استان آنتالیا یکی از ۸۱ استان ترکیه است و شهر آنتالیا، در مرکزش قرار گرفته است. در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش، موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه دیده می‌شود.

این شهر که در سواحل پررونق جنوب غربی آناتولی و در همسایگی کوه‌های توروس قرار دارد، بزرگ‌ترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در منطقه شهری آن است. آنتالیا به‌ معنای واقعی، بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی بین‌المللی ترکیه است و رکورد 12.5 میلیون گردشگر را در سال 2014 ثبت کرده است. حالا که متوجه شده‌اید آنتالیا در کدام کشور است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید به آنتالیا سفر کنیم؟

در این راهنمای سفر به آنتالیا، به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم که چرا این شهر شگفت‌انگیز در دریای مدیترانه، مقصد محبوب بسیاری از توریست‌هاست. به‌غیر از تفریحات آنتالیا، سواحل این شهر، سهم زیادی را در جذب گردشگر ایفا می‌کند. درمجموع، منطقه آنتالیا حدود 600 کیلومتر خط ساحلی چشمگیر و زیبا دارد. این سواحل شنی برای گردشگران بسیار محبوب‌اند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند زیر نور لطیف خورشید، به تفریحات آبی مشغول شوند یا از آرامش دریا لذت ببرند. در میان سواحل آنتالیا، دو ساحل کنیالتی و لارا، بین مردم محلی و گردشگران سراسر جهان، بسیار محبوب هستند.

در سفر به آنتالیا می‌توانید از مناظر دیدنی و جذاب متعددی بازدید کنید. در واقع، هشتمین شهر بزرگ ترکیه به‌قدری زیبا و دیدنی است که مطمئناً در سفر به آنتالیا، هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت. همچنین به‌‌دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران، رسیدن به این مقصد شگفت‌انگیز، آسان‌تر از دیگر شهرهای ساحلی است. جاذبه‌های طبیعی فراوان و همچنین آثار باستانی که در سراسر این شهر قرار دارد، آن را به یک مقصد توریستی همه‌جانبه تبدیل کرده است. علاوه‌بر این، اقامتگاه‌های لوکس آنتالیا، به‌عنوان یک جاذبه تفریحی عالی محسوب می‌شوند؛ تا این حد که گردشگران بسیاری برای استفاده از امکانات منحصربه‌فرد و گذراندن تعطیلاتی به‌یادماندنی، هتل‌های آنتالیا با پارک آبی را انتخاب می‌کنند.

تاریخچه شهر آنتالیا

شهر آنتالیا در سال‌ها قبل با نام آتالیا که برگرفته از نام بنیان‌گذار آن (آتالوس دوم) بوده است، شناخته می‌شد. جالب است بدانید این شهر ساحلی، در همان زمان هم میزبان طیف وسیعی از مسافران ازجمله پولس رسول و ابن‌بطوطه بوده است. این شهر و مناطق اطراف آن، در اوایل قرن سیزدهم توسط ترکان سلجوقی فتح شدند. آنتالیا در اوایل قرن 13 میلادی، درزمان سلطنت سلجوقیان به‌عنوان بندر اصلی منطقه محسوب می‌شد. این شهر، یک شهر ساحلی با جامعه‌ای چندفرهنگی از مسلمانان و مسیحیان بود.

حکومت رومیان، شاهد پیشرفت آنتالیا بوده است. این پیشرفت با ساخت چندین بنای تاریخی جدید، مانند دروازه هادریان آغاز شد. در سال 1920، آنتالیا تقریباً 30 هزار نفر جمعیت داشت. این بندر به‌عنوان جایی کوچک و ناامن برای کشتی‌ها در زمستان توصیف می‌شد. آنتالیا، گندم، آرد، دانه‌های کنجد، دام، الوار و زغال‌چوب صادر می‌کرد. دو مورد اخیر، اغلب به مصر و سایر کالاها به ایتالیا یا سایر جزایر یونان صادر می‌شد و در برابر آن‌ها، بیشتر آرد دریافت می‌کردند.

حدود یک‌سوم جمعیت آنتالیا را در آن زمان یونانی‌ها تشکیل داده بودند. در آنتالیا تعداد کمی ارمنی هم زندگی می‌کردند و آن‌ها کلیسایی در خیابان «حمام چیکمازی» به نام هوانس سورپ گارابد را ساختند که بعداً تخریب شد. این شهر پس از جنگ جهانی اول به مدت 3 سال توسط ایتالیا اشغال شد؛ اما در جنگ استقلال توسط ترکیه‌ای که به‌تازگی مستقل شده بود، مجدداً تصرف شد. این شهر، مرکز منطقه‌ای با سواحل زیبا، کوه‌های سرسبز و تعداد زیادی خرابه‌های باستانی است که سرمایه‌گذاری‌های گردشگری در دهه 1970 در آن آغاز شد و سرنوشت شهر را به‌طور چشمگیری تغییر داد.

به اشتراک بگذارید. لطفاً

مقاله‌های مرتبط